KİMDİR?

Teyyo Pehlivan ( Tayyip İde) (1913 - 1999)
Erzurum'un Pasinler (Hasankale) ilçesinde doğdu. 1999 da, 86 yaşındayken hayatını kaybeden Teyyo Pehlivan ardında birkaç kitap dolduracak kadar mizahi hatıra bıraktı. Yalancılığı ve hazır cevaplılığıyla ünlü olan Pehlivan'ın hayal dünyası oldukça geniş ve renkliydi. Gerçekte yaşamış gibi büyük bir ciddiyetle anlattığı hayalleri, en az Karadeniz fıkraları kadar şaşırtıcı ve komikti. Hazır cevaplılığıyla da en az Nasreddin Hoca fıkraları kadar tebessüm oluşturmaktaydı yüzlerde.

15 Ağustos 2007 Çarşamba

Teyo Pehlivanın Evi hariç

İngiltere Cumhurbaşkanı Atatürk’ü ziyarete gelmiş Ankara’ya.
Erzurumlu Teyo Pehlivan da tesadüf, Mustafa Kemal’in yanındaymış. Erzurum’un bir meselesi varmış, kentin ileri gelenleri çok rica etmiş. “Ata seni kırmaz, n’olur şunu bi hallediver” demişler,
Teyo Pehlivan da bu nedenle Gazi’ye gelmiş. Bir ara Atatürk’le İngiliz Cumhurbaşkanı satranç oynamaya karar vermiş. Mustafa Kemal, Cumhurbaşkanı’na:
“Oynayalım ama, yenersem bana ne vereceksin?”
demiş. Bunun üzerine İngiliz:
“Yenersen Kuzey İrlanda’yı sana veririm. Ben yenersem sen ne vereceksin?”
demiş. Gazi biraz düşünmüş:
“Eğer ben yenilirsem sana Doğu Anadolu’yu veririm”
cevabını vermiş. Bunu duyan Teyyo Pehlivan hemen itiraz ederek:
“Oo, Paşam, bizim ev n’olacak o zaman?”
diye sitem etmiş. Atatürk:
“Doğru. Doğu Anadolu’yu veririm ama Teyyo’nun evi hariç”
Bu kez itiraz sırası İngiltere Cumhurbaşkanı’na gelmiş:
“Teyyo Pehlivan’ın evi yoksa ben Doğu Anadolu’yu ne yapayım”
demiş ve satranç oynamaktan vazgeçmişler.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ben teyo emmiyi pek sevdim zaten onun yaptıgı bir deli kızı okulumuzda yıl sonunda yaptım herkez çok begendi ve bu senede yapacagım çok mutluyum sen YAŞA TEYO AMCA